Reklamní předměty jsou dnes již tradičním nástrojem marketingu, který používají různé firmy již dlouhé roky. I přes to, že se mezitím objevily různé nástroje online marketingu a digitálního marketingu, i taková tradiční věc, jako je reklamní předmět. Reklamní předměty nejenom zvyšují povědomí o značce, ale dokáží vytvořit také emocionální vazbu mezi formou a společností. Reklamních předmětů existuje široké spektrum. Liší se dle účelu, cílové skupiny a také podle toho, jaký má daná firma rozpočet. Nejčastější kategorie reklamních předmětů jsou:
Textilní výrobky
Reklamní předměty často obsahují reklamní textil. Ať už se jedná o čepice, šály, mikiny, trička nebo jakýkoliv jiný textil, který má na sobě logo firmy, čímž plní svou propagační funkci.
Kancelářské potřeby
Mezi kancelářské potřeby řadíme zejména psací potřeby. Různé tužky, propisky, zápisníky a podobné věci, které jsou praktické a dlouho využívatelné. Výhodou je, že je vlastníci používají prakticky denně a uchovávají je na viditelných místech, třeba v kanceláři.
Technologie
Mezi technologické reklamní předměty řadíme například USB flash disky, powebanky, bezdrátové nabíječky, sluchátka a další, které přitahují pozornost zejména mladších zájemců a mohou se zaměřit na tuto cílovou skupinu.
Kuchyňské potřeby
Kuchyňské potřeby jsou taktéž velmi oblíbenými reklamními předměty. Mezi ty patří hrníčky, různé podložky, láhve na vodu a další věci podobného charakteru, které využijete zejména v kuchyni.
Ekologické produkty
V posledních letech se hodně firem zaměřuje na ekologické reklamní předměty. Jsou opakovaně využívatelné, jako jsou třeba opakovaně použitelné tašky, kovová brčka nebo věci, které jsou vyrobeny z ekologických materiálů. Zaměřují se na ně zejména firmy, jejichž cílové skupiny jsou takové, u kterých se předpokládá, že je pro ně ekologie důležitá.