Rajčatová šťáva, rajčatové pyré a pasírovaná rajčata patří k nejoblíbenějším druhům zpracované zeleniny. Výhodou těchto produktů je jejich víceúčelovost, můžete si dopřát šťávu či pyré jen tak, v syrovém stavu, můžete z něj uvařit rajskou polévku nebo omáčku, a jak v syrové, tak i tepelně upravené podobě získáte z těchto plodů celou řadu cenných živin. V podstatě bychom mohli říci, že kdo si dopřává rajčata častěji (máme tím samozřejmě na mysli rajčata zralá a v BIO kvalitě), je na dobré cestě za lepším zdravím.
Zákazníci se ale obvykle příliš nezajímají o to, kdo a jakým způsobem dopraví plody na trh, prostě jen vejdou do bran obchodního domu, spatří v patřičném regálu rajčatovou šťávu v kartonové krabici, vloží ji do nákupního košíku a vzápětí směřují k pokladnám. Kdyby se ale najednou z pultů obchodů rajčata naráz vytratila, považovali by to za selhání obchodního segmentu, přitom je obchod až tím posledním článkem dlouhého řetězu počínaje pěstováním a sklizní přes logistické operace.
Jak se vlastně rajčata dostanou až k nám do obchodů? Poté, co se sklidí, ukládají se v celých kusech do plastových přepravek k přímému prodeji, a ty ostatní se zpracovávají do polotekuté či zcela tekuté podoby. Vznikají tak šťávy a pyré, které se pak plné do kartonových krabic a pasterizují, ale ještě před tím se rajčata skladují a přepravují ve speciálních nádobách IBC kontejner 1000 l.
Kontejnery jsou zhotovené z tvrzeného plastu. Jsou to nádoby neobyčejně pevné, s nosností až pět tun. Můžete je v průběhu přepravy mít vyskládané na sobě až do pětinásobné výšky, a přesto se nic nezřítí, nepopraská, nezdeformuje, a o žádnou úrodu nepřijdete. Díky spolehlivosti těchto přepravních nádob se na trh přepravují stovky tun rajčat, aby se tím pokryly požadavky zákazníků v nákupních centrech po celé zemi.